18/09/2011

something that never stops amazing me

is people who find that they have the right to condemn others for their thoughts, feelings and preferences. even when they mean well. i understand condemning actions, i condemn them all the time. but not one person in the world, in my opinion, has the right to condemn a person for what they are thinking, feeling and preferring. even when they mean well. oh the wonders of life. i'm quite a hypocrite, am i not? at first i get angry and then sad and then touched. PMSing so hard rn, cries.

såg en tweet idag som fick mig att ångra mitt MP medlemskap. men bara lite. måste komma ihåg hur jag prioriterar de politiska frågorna. världen är viktigare än samhället. (och mänskligheten) bläeh. idag sög! för mycket ingenting. såg Terri. den var fin på ett litet hörn, annars ganska tråkig och ledsam. måste sluta bli sjuk och missa skola. kämpa, immunsystem! förstår inte hur jag kunnat leva innan skolan började. blir så rastlös när jag inte har något att göra. dock har jag två böcker att läsa till oktober 14 eller så. men att läsa är ju också att göra ingenting. nu vet jag att jag inte klarar av att läsa fem böcker samtidigt iaf. måste läsa mindre eating animals och mer silent spring och kommer nog lämna tillbaka yggdrasil utan att läsa den. får se. näsan i boken istället för lunch. ska kämpa mig igenom åksjukan och börja läsa på tunnelbanan. och ladda kuben och lyssna på mer blue foundation. att vakna med bonfires i huvudet är fint. vinter. kom nu! nuuuuuuuu!

No comments:

Post a Comment