02/12/2011

2. Berätta om staden som du bor i.

jag vet ungefär ingenting om stockholm. har bott här i 5 år men har knappt satt foten inne i stan. tappar lätt bort mig här, tycker alla hus ser likadana ut. gillar att det är lite grönt även om det bryts mot betongen. ogillar att bo i en storstad. tycker torsby, som är min hemby, är perfekt storlek med allting på 30-min gångavstånd och i mindre format. här måste man ta tunnelbanan när man ska bort från förorten, och tunnelbanan är väl trevlig men skitig och fylld med människor som saknar hänsyn. avskyr personer som går hårt med klackarna på tåget. tycker centrala stockholm är grått och tråkigt, men gillar gångvägarna längs vattnet och långholmen. jag bor i hässelby gård och det är helt okej. fult som få, men det är nära till natur vilket är fint. vi bor i det gamla familjehotellet som är lite gulligt med kollektiv-aktiviteter som jag aldrig följer med på. lägenheten är himla charmig faktiskt, efter stambyte kommer det bli väldigt fint. men jag flyttar väl inom några år i alla fall så istället funderar man mer på anpassningar som mamma kommer behöva när hon blir äldre. just nu vill jag helst bo på island utanför någon by och köra elbil som drivs av vindkraft.

No comments:

Post a Comment