08/02/2013

Chromebook

I dag fick jag min Chromebook. Jag beställde den i måndags på Amazon som till min fasa använder UPS för leverans. Usch och fy! Den anlände i Sverige på tisdagen och leveransförsök nummmer 1 gjordes på onsdagen. På torsdagen ringde jag och fick prata med en himla trevlig person som lovade att de skulle ringa inför leverans idag, alltså fredag. Finfint. På torsdagen hann jag hämta upp både kabel och yakiniku i Vällingby efter skolan, för att fira. Och idag fick jag skippa skolan för att vänta på datorn. Men det gick hur fint som helst, hamnade i mina händer typ 10:37 efter några om och men med påskrivningen. Underbart! Hittills perfekt. Enda nackdelen är väl att det har ett engelskt tangentbord. Har efterfrågat klistermärken hos Online Partner, den enda svenska distributören av Chromebooks men som inte säljer till privatpersoner (!:(), men ännu inte fått något svar. Annars är jag verkligen jättenöjd. Gick snabbt att vänja sig vid tangentbordet (tack vare skoldatorernas liknande!) och Chrome OS är hur smidigt som helst. Främsta anledningen till att jag valde en Chromebook var att den är så himla straight-forward och portabel. Den är perfekt att drafta skoluppgifter på och allt sånt gör jag redan på Drive ändå, så det är ingen omställning direkt. Jag är ganska kär. Nästa steg blir att hitta ett lätt och tunt fodral för att skydda den mot repor i väskan!


No comments:

Post a Comment